• Odwiedziło nas: 469308 osób
  • Do końca roku: 158 dni
  • Do wakacji: -29 dni

05-502 Piaseczno

ul. Główna 50

Tel: (22) 756-75-19

Sobota, 2014-07-26

Imieniny:

Anny, Mirosławy

Plan pracy świetlicy

Jesteś tu: » Strona startowa » Świetlica » Plan pracy świetlicy

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W PIASECZNIE

W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

 

 

 

Miesiąc

Tydzień

 

Cykl tematyczny

 

Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

 

Zajęcia plastyczno-techniczne

 

Zajęcia ruchowe - muzyczne

Wrzesień

I

 

Wspomnienia z wakacji.

 

Poznajemy zasady obowiązujące

w świetlicy.

Dbamy o nasze bezpieczeństwo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznajemy się lepiej

 

„ Jak spędziliśmy wakacje" - swobodne wypowiedzi dzieci.

 

Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w świetlicy.

Poznajemy wyposażenie sali.

Zapoznanie z regulaminem świetlicy.

Rozmowy indywidualne i grupowe na temat poszanowania sprzętu, zabawek, gier.

Współpraca z rodzicami podczas zapisywania dzieci do świetlicy. Przekazywanie podstawowych informacji na temat funkcjonowania świetlicy, zbieranie informacji na temat dzieci.

Zbieranie kart zgłoszeń do świetlicy.

Nawiązywanie indywidualnych kontaktów z rodzicami.

Przyjęcie nowych uczniów do społeczności świetlicowej, powitanie 6-latków, otoczenie szczególną pomocą koleżeńską młodszych kolegów.

 

Wspomnienia z wakacji - praca farbami.

„Podwodny świat" wylepianie z plasteliny.

Podziwiane na wakacjach -

motywy folklorystyczne -malowanie zgodnie z kolorystyka charakterystyczną dla danego regionu Polski.

 

„Moja Teczka" - nowi uczestnicy świetlicy przyozdabiają teczki na prace plastyczne, które będą wykonywać w świetlicy-metodą wydzieranki.

 

 

„To co lubię, to co kocham"- praca techniką collage.

 

Gry i zabawy integrujące grupę.

Śpiewanie piosenek

poznanych na wakacjach.

Słuchanie piosenek

dziecięcych.

 

Zabawy ruchowe: orientacyjno-porządkowe.

 

Gry i zabawy rekreacyjne na boisku szkolnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy integracyjne

 

II

 

Bezpieczeństwo na drogach i ulicach.

 

 

 

 

 

Bezpieczni w szkole-

 

Rozmowa z dziećmi na temat bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach. Odblaski- ważny element przy tornistrze.

Zagadki o tematyce ruchu drogowego.

 

Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie szkoły: korytarzu, toalecie, sali gimnastycznej. Otoczenie szczególną opieką najmłodszych wychowanków świetlicy w czasie posiłków, korzystania z toalety, zajęć tematycznych.

Rozmowa z wychowankami z II, III klas na temat potrzeby pomagania innym w codziennych sytuacjach.

 

 

„Bądź bezpieczny na drodze" - praca farbami.

 

Gry i zabawy integrujące grupę.

 

„ Na skrzyżowaniu"- zabawy w ruch uliczny- reakcja na sygnały muzyczne.

 

III

 

Żyj zdrowo

 

 

 

 

 

 

 

Higiena, na co dzień

 

 

 

 

Rozmowa na temat znaczenia zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój.

Stworzenie przez dzieci menu na temat „Zdrowa żywność - zdrowe ciało".

 

 

 

Rozmowa na temat mycia rąk przed posiłkiem, konieczności picia ze swojego kubka.

Jak ustrzec się przed grypą? - Rozmowa kierowana.

 

Wykonanie pracy plastycznej na temat zdrowej żywności „Moje ulubione owoce i warzywa"

 

Ozdabiamy naszą świetlicę - wykonywanie jesiennej dekoracji.

 

 

„W zdrowym ciele zdrowy duch."  Plastyczna interpretacja powiedzenia.

 

Gry i zabawy rekreacyjne na boisku szkolnym.

 

Zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej (berek, zabawy z piłką, ćwiczenia równoważne na ławeczkach).

 

Słuchanie i rozpoznawanie

dźwięków pochodzących z otaczającego nas środowiska

Nauka zabawy ruchowo-

muzycznej „Gimnastyka na

wesoło", „Pingwin", „Stonoga"

Zabawy ruchowe na powietrzu

 

IV

 

Sprzątanie Świata.

 

 

 

 

 

Książka mój przyjaciel

Rozmowa na tematy: „Co to jest ekologia?"- Segregacja śmieci i „Jak dbać o naszą planetę?"

Ćwiczenia grafomotoryczne z najmłodszymi dziećmi.

Kontynuowanie w świetlicy ogólnopolskiej akcji „Cała Polska czyta dzieciom".

„Nasz czysty las" - malowanie farbami plakatowymi.

Ozdabiamy naszą świetlicę - wykonywanie jesiennej dekoracji.

 

Projektowanie okładki do wysłuchanej bajki

Gimnastyka przy muzyce.

Gry i zabawy rekreacyjne na boisku szkolnym.

Wycieczka do lasu.

 

Piosenki i zabawy z imionami (opracowanie M. Bogdanowicz).

 

Rytmiczne skandowanie

wybranego fragmentu książki

Październik

I

 

Światowy Tydzień Zwierząt.

 

Zwierzęta, które znamy - rozwiązywanie i tworzenie zagadek, krzyżówek, rebusów.

Rozmowy na temat naszych domowych zwierząt oraz na temat sprawowania nad nimi opieki. Cechy dobrego opiekuna.

 

Współdziałanie z rodzicami w celu wyposażenia świetlicy w materiały papiernicze, zabawki, gry dla dzieci pięcioletnich

 

„Moje ulubione zwierzę" - technika dowolna.

Mozaika ze zwierzakiem - praca z wykorzystaniem materiałów sypkich.

 

„Zapach jesieni" - układanie bukietów z darów jesieni

 

 

Zabawy ruchowe - naśladowanie ruchów zwierząt.

 

Gry i zabawy na sali gimnastycznej.

 

Słuchanie i rozpoznawanie

odgłosów zwierząt

 

II

 

Dzień Edukacji Narodowej.

 

 

 

 

 

 

„Sposób na szóstkę"

 

 

 

Sztuka konstruowania gier.

 

„DEN - co to za święto?" - rozmowa z dziećmi.

Rozmowa na temat różnych pracowników oświaty.

Redagowanie życzeń dla wychowawców klas.

 

 

Doskonalenie głośnego czytania

wdrażanie techniki samodzielnego i systematycznego uczenia się, estetyka prowadzenia zeszytów i szanowanie podręczników.

Konstruowanie gier planszowych z wykorzystaniem działań matematycznych.

Laurki dla naszej Pani - technika dowolna.

Kwiatek dla Nauczyciela - projektowanie prostych form użytkowych.

Wręczenie wykonanych upominków wszystkim pracownikom szkoły.

 

Konkurs na najstaranniej pokolorowany obrazek.

 

 

 

Tworzenie planszy, pionków do gry według własnego pomysłu.

 

Gry i zabawy na sali gimnastycznej (dwa ognie, piłka nożna, piłka siatkowa).

Spacery do parku.

 

 

 

Ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała ( ćwiczenia korekcyjne)

 

 

 

III

 

Polska Złota Jesień.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słucham i rozumiem innych.

 

Czytanie wiersza pt „ Na straganie" Jana Brzechwy z podziałem na role.

Zagadki o tematyce jesiennej.

Słuchanie wierszy o jesieni.

 

Ćwiczenia grafomotoryczne z najmłodszymi dziećmi.

 

 

 

 

 

 

 

„Przyjacielska dłoń"- szanuję, pomagam, jestem wzorem dla swoich młodszych kolegów- rozmowa kierowana o bezpieczeństwie, akceptacji, tolerancji.

 

Wykonywanie rekwizytów do inscenizacji wiersza „Na straganie".

Ludziki wykonane z darów jesieni.

„Kolory jesieni" - praca z farbami.

„ Jesienne pawie oczka"- wykonanie pawia w jesiennych barwach.

 

Dzielenie się plastycznymi umiejętnościami- praca w grupie (otoczenie pomocą koleżeńską pięciolatków).

 

Spacery do parku. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

Zbieranie darów jesieni.

 

„Mój pierwszy zielnik"- zasuszamy zebrane na spacerze dary jesieni.

 

Nauka piosenki o tematyce

jesiennej.

 

 

Zabawy ruchowe zaspakajające potrzebę bezpieczeństwa.

 

IV

 

Nasza świetlica.

Rozmowa na temat: „Co możemy zrobić aby w świetlicy było miło i przyjemnie?"- jesteśmy gospodarzami świetlicy.

Wspólne przypomnienie regulaminu i zasad obowiązujących w świetlicy.

Rozmowy na temat poszanowania sprzętu, zabawek i gier.

Przypomnienie planu dnia i form pracy w świetlicy.

 

Składanie prostych form przestrzennych techniką origami.

 

 

 

 

Ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo - ruchową.

 

Zabawy ruchowe przy muzyce.

Nauka piosenki: „Zagram

dzieciom".

Listopad

I

 

Dzień Wszystkich Świętych i Święto Zmarłych.

 

Pielęgnacja polskich tradycji.

Wyjaśnienie symboliki i znaczenia tych świąt.

Nauka odpowiedniego zachowania w miejscach pamięci.

Słuchanie czytanych przez nauczyciela wierszy.

Prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami na temat funkcjonowania ich dzieci w świetlicy.

 

Wykonanie ozdobnych lampionów.

 

„Wariacje na temat liści" - wykonywanie jesiennych liści różnymi technikami.

 

Ilustrowanie treści utworu muzycznego.

 

 

Gry i zabawy na sali gimnastycznej.

 

Słuchanie utworu Vivaldiego „Jesień".

 

 

II

 

Święto Niepodległości.

 

Wyjaśnienie znaczenia Święta Niepodległości.

Przedstawionej wybranego bohatera, który walczył o wyzwolenie naszego kraju. Rozmowa na temat: „Czego możemy się od niego nauczyć?"

 

Ojczyzna w twórczości dzieci - różne techniki.

 

„Pani Jesień" - portret jesieni.

 

Ćwiczenia wyrabiające zmysł równowagi.

Ćwiczenia rzutne.

 

III

 

Rozwijamy nasze hobby i zaintereso­wania.

 

 

Rozmowa na temat: „Czas wolny-jak go pożytecznie wykorzystać?"

„ Formy spędzania czasu wolnego" - burza mózgów.

„Jakie ma zainteresowania 6-latek a jakie hobby 10 - latek?" - Dyskusja. Wypisanie, rysowanie zainteresowań na wizytówkach i wzajemne dobieranie się wg wspólnych pasji -odgrywanie scenek pantomimicznych ukazujących zainteresowania i pasje hobbystyczne poszczególnych grup.

Pomagamy ptakom przetrwać zimę -propozycje na najciekawszy i najłatwiejszy do zrobienia karmnik.

 

 

„Jeżyk wśród liści" - przedstawienie środkami plastyczno-technicznymi ciekawych układów dekoracyjnych

 

 

 

 

 

 

 

Wykonujemy karmniki z materiałów wtórnych

 

Gry i zabawy na sali gimnastycznej.

 

Nauka piosenki „Pan Listopad".

 

 

 

 

 

 

Spacer po okolicy, ptasia stołówka - zawieszenie wykonanych karmników

 

 

 

IV

 

Przeciwdziałanie agresji -

 

Sztuka rozwiązywania konfliktów.

 

Rozmowa na temat rozwiązywania konfliktów bez przemocy.

Opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji poprzez ćwiczenia „kartki złości".

 

 

 

 

 

Martwa natura - malowanie farbami, pastelami.

 

Samodzielne prace dzieci różnymi technikami.

Kolorowanie w konturze.

 

 

Gry i zabawy na sali gimnastycznej.

 

Spacery do parku.

Nauka\ utrwalenie piosenki -

„Kilku kumpli weź" z filmu „Prosiaczek i przyjaciele".

 

Grudzień

I

 

Mikołajki.

 

Święty Mikołaj - pochodzenie święta.

Pamiętamy, aby sprawiać przyjemność bliskim. Sposoby przekazywania sobie upominków.

 

„Dzieci Świętym Mikołajem"- wręczanie rodzicom i rodzeństwu drobnych upominków.

 

Portret Mikołaja -  różne techniki.

Upominek dla najbliższych.

 

Wykonywanie świątecznych elementów dekoracyjnych.

 

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem balonów.

 

Zabawy ruchowe przy muzyce.

Nauka piosenki o świętym

Mikołaju.

 

 

II

 

Jestem zdolny -

moje mocne strony.

 

Jakie mam uzdolnienia?" - Odkrywanie

swoich „mocnych" stron.

Ćwiczenia w grupie rozwijające poczucie własnej wartości.

Rozmowa na temat: „Które moje cechy, zdolności mogę być prezentem dla drugiej osoby ode mnie?"

 

Świat baśni i bajek: moje ulubione baśnie i bajki, dobre i złe postacie bajkowe, morały zawarte w bajkach.  Układamy bajkę - historyjka obrazkowa, inscenizacja.

 

 

„Anioły - nasi skrzydlaci przyjaciele" - praca z masy solnej.

Wykonywanie świątecznych elementów dekoracyjnych.

 

Gimnastyka poranna przy muzyce.

Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej.

Relaksacja przy muzyce.

Nauka pastorałek.

 

III

 

Zwyczaje wigilijne.

 

Pielęgnacja polskich tradycji - Święta

Bożego Narodzenia.

Wigilia dawniej i dziś.

 

Czytanie opowiadań i wierszy dotyczących Świąt Bożego Narodzenia.

Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych.

 

Wykonywanie różnych ozdób choinkowych.

Ozdabianie świetlicy.

Wykonywanie kartek świątecznych - różne techniki- praca w grupach, indywidualna pomoc najmłodszym.

 

Świąteczne kalambury.

 

Zabawy ruchowe przy muzyce.

Słuchanie kolęd.

Nauka wybranych pastorałek.

Styczeń

I

 

Nowy Rok.

 

 

 

 

 

Zabawy karnawałowe.

 

Zapoznanie z wierszem J. Kirsta „Dwunastu braci".

Zapoznanie z przysłowiami związanymi z poszczególnymi miesiącami.

 

Zorganizowanie „baliku" karnawałowego w świetlicy. Zaproszenie do współpracy w przygotowaniach i do wspólnej zabawy rodziców.

 

Zimowe krajobrazy - różne techniki.

 

 

 

 

Wykonywanie masek na zabawę karnawałową.

Ozdabianie świetlicy.

 

Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej.

 

Nauka piosenki: „Idzie sobie styczeń".

 

Słuchanie utworu Vivaldiego

„Zima".

 

Tańce „dyskotekowe".

 

 

II

 

Moja szkoła i jej patron - Tadeusz Zawadzki „Zośka"

 

Zapoznanie uczniów z patronem szkoły- wzbudzanie zainteresowań dzieci środowiskiem szkoły.

 

 

„Moja szkoła" w twórczości dzieci - technika dowolna.

 

„Niewidzialny rysunek" - praca świecą.

 

Zabawy muzyczno-ruchowe z piosenkami: „Idzie sobie styczeń",

„Zima, zima".

Nauka piosenki -„Dzwonki sań".

 

III

 

Dzień Babci,

Dzień Dziadka.

 

Pogadanka o potrzebie okazywania szacunku i serdeczności dla ludzi starszych.

„Moja babcia, mój dziadek" - rozmowa z dziećmi.

„Jak okazać wdzięczność babciom i dziadkom?" - Burza mózgów, praca w grupach. Prezentacja pomysłów.

Pisanie życzeń dla babci i dziadka na przygotowanych kartkach.

 

 

„Portret moich dziadków"

 

Spacery.

Przyzwyczajenie do częstego przebywania zimą na świeżym powietrzu - hartownie organizmu.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe na sali gimnastycznej.

Śpiewanie piosenek o tematyce zimowej: „Fiu, fiu, fiu gwiżdże wiatr", „Wielka radość dla dzieciarni" i innych.

 

IV

 

Przeciwdziałanie agresji -

 

Sztuka przyjaźni.

 

Uczenie życzliwości i szacunku dla innych.

Rozmowa na temat roli przyjaźni i koleżeństwa.

Uczymy się żyć w przyjaźni. „Jaki powinien być prawdziwy przyjaciel".

Określenie cech dobrego przyjaciela.

 

Prace plastyczne o tematyce zimowej - różne techniki.

 

„Zimowe drzewo" - praca z bibuły.

 

Spacery po parku.

Zabawy na śniegu.

 

Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej.

 

 

Luty

I

 

Bezpieczna zima.

 

 

 

Pogadanka na temat bezpieczeństwa w czasie ferii.

„Moje zdrowie w moich rękach" -odpowiedzialne zachowanie, higiena.

 

Współdziałanie z rodzicami w celu doposażenia świetlicy w materiały papiernicze, gry planszowe, zabawki.

 

Płatki śniegu" - wycinanie nożyczkami.

 

„Zimowe sporty" - technika dowolna.

 

Gry i zabawy z piłką - sala gimnastyczna.

Zabawy muzyczno-ruchowe z piosenką „Dzwonki sań".

Śpiewanie piosenek wcześniej poznanych - przezwyciężanie nieśmiałości u dzieci.

 

II

 

Piaseczno - moje miasto.

 

Rozpoznawanie najciekawszych zabytków Piaseczna na podstawie fotografii, pocztówek.

Przedstawiamy nasze miasto innym - reklama Piaseczna. Praca w grupach.

 

 

 

Piaseczno zabytki - kolorowanie gotowych wzorów, rysunki samodzielne.

 

 

Gimnastyka przy muzyce.

Zabawy muzyczno-ruchowe z piosenką.

Piosenki i zabawy:

„ Ciało i przestrzeń"

(opracowanie M. Bogdanowicz).

III, IV

Ferie zimowe

 

 

 

Marzec

I

Święto wszystkich kobiet.

 

Rozmowa na temat: „Dlaczego obchodzimy to święto?".

Sylwetki sławnych kobiet.

Kto jest damą, a kto dżentelmenem? - Zasady dobrego zachowania względem kobiety.

 

 

Wykonanie laurki dla pań, mam, sióstr.

 

„Tulipan"  - Technika orgiami.

 

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci z obniżonym poziomem graficznym

 

II - III

 

Przygotowanie do Świąt Wielkanocnych.

 

Zwyczaje wielkanocne.

 

Wysyłamy kartki świąteczne do najbliższych - umiejętne adresowanie kopert, zapoznanie z nazwą: adresat, nadawca, znajomość adresów.

Szukanie i czytanie ciekawostek na temat Świąt Wielkanocnych.

 

 

Wykonanie elementów świątecznej dekoracji świetlicy

 

„Świąteczny zwierzyniec" kurczaczki, zajączki, baranki - różne techniki.

 

 

Zabawy bieżne.

Zabawy muzyczno-ruchowe z piosenką „Wiosna tuż, tuż".

 

Nauka piosenki „Pisanki".

 

IV

 

Witaj Wiosno!

 

„Co zmienia się w przyrodzie na wiosnę?"  -  Rozmowa kierowana z dziećmi.

Prawidłowe rozpoznawanie i nazywanie pierwszych kwiatów wiosennych.

„Dlaczego wiosną jest tak pięknie?" - Swobodne wypowiedzi dzieci.

 

 

 

„Wiosenne Kwiaty" -malowanie farbami.

Wykonywanie witraży.

Konkurs na temat: „Pierwsze oznaki wiosny".

 

 

Zabawy ruchowe- ćwiczenia z piłką.

Spacery. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

Ćwiczenia oddechowe

i relaksacyjne przy muzyce.

Kwiecień

I

 

Przeciwdziałanie agresji -

 

Sztuka porozumiewania się.

 

 

Sposoby porozumiewania się w grupie.

Wyrażam swoje uczucia w kulturalny sposób. Potrafię słuchać - rozmowa kierowana.

Formy grzecznościowe.

„Jak pielęgnować kontakty koleżeńskie?" -podsumowanie.

Rozmowy indywidualne z rodzicami.

 

„Co w trawie piszczy" - zajęcia plastyczne.

 

Rysowanie oburącz równocześnie.

 

Gry zespołowe.

Ćwiczenia na sali gimnastycznej - elementy integracji sensorycznej.

Nauka piosenki: „Wiosna" .

 

Zabawy rytmiczne.

 

II

 

Sylwetki wielkich Polaków.

 

Rozwijam moje zdolności.

 

Przedstawienie wybranej sylwetki „wielkiego Polaka".

„Każdy może odnieść sukces. Każdy w czymś jest dobry!" - rozmowa kierowana z dziećmi. Zwrócenie uwagi na różnorodność talentów, które każdy posiada i konieczności ich rozwijania.

 

Prace plastyczne o tematyce wiosennej- różne techniki.

 

„Moja dłoń" - odrysowanie dłoni i wpisanie na niej swoich talentów.

 

Zabawy z nietypowymi przyborami według inwencji nauczyciela i uczniów.

Nauka piosenki: „Kurki trzy".

 

III

 

Dbamy o nasze bezpieczeństwo i zdrowie.

 

 

 

Rozmowa kierowana z dziećmi na tematy:

„Ile i jak korzystać z komputera, Internetu?";

„Zagrożenia wynikające z używania Internetu."

 

 

 

Prace plastyczne o tematyce wiosennej.

 

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci z obniżonym poziomem graficznym

 

Utrwalanie poznanych piosenek

i tańców integracyjnych.

 

IV

Przeciwdziałanie agresji -

Sztuka przegrywania i postawa „fair play"

 

Zabawy sportowe.

Rozmowa z dziećmi na temat: „Moje ulubione zabawy", „Co to znaczy grać fair play".

Zwrócenie uwagi na umiejętność przegrywania.

Otoczenie opieką młodszych wychowanków-zaspokojenie potrzeby aktywności i zabawy.

 

„Sport na papierze" oraz „Moja ulubiona dyscyplina sportowa" - różne techniki plastyczne.

 

Ulubione zabawy ruchowe - propozycje dzieci.

Moja lista przebojów - prezentowanie ulubionych

utworów muzycznych.

Maj

I

 

Majowe święta:

Święto Pracy.

Dzień Flagi.

Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

 

Uwrażliwianie na wartości związane z Ojczyzną.

Nasze symbole narodowe: godło, flaga.

Rozmowa na temat ich poszanowania.

 

 

 

 

Wykonanie płaskorzeźby godła - wyklejanie plasteliną.

Gołąb - symbol pokoju. Odrysowywanie od szablonu, wycięcie i łączenie elementów ptaka.

 

Zestawy ćwiczeń ruchowych (elementy SI).

Słuchanie pieśni patriotycznych „Melodie Ojczyzny".

Nauka pieśni „Mazurek 3 Maja"

 

II

 

„Nie zbłądzi ten kto czyta"

 

Książka dawniej i dziś.

Jak powstaje książka?

 

Wyjaśnienie pojęć: druk, autor, pisarz, ilustrator, okładka, ilustracja.

Dlaczego warto czytać książki - rozmowa z dziećmi.

Prezentacja przez dzieci swoich ulubionych książek.

Rozmowa na temat szanowania książek.

Mój ulubiony bohater książkowy- prezentacje słowne i pozawerbalne,
- konkurs czytelniczy- wybieramy mola książkowego.

 

Wykonanie ilustracji do przeczytanego przez

nauczyciela opowiadania lub do samodzielnie wybranej książki, opowiadania, wiersza.

 

„Mój ulubiony bohater książkowy" - praca plastyczna techniką collagu.

 

Spacery i zabawy ruchowe na powietrzu.

 

Zabawy muzyczno-ruchowe (ilustrowanie ruchem treści utworu muzycznego).

Śpiewanie poznanych piosenek.

Zabawy rytmiczne.

 

III

 

Dzień Matki.

Czytanie opowiadań i wierszy związanych z tematyką dnia matki - doskonalenie czytania ze zrozumieniem.

Próby napisania wiersza dla mamy.

 

 

Wykonanie upominku dla mamy -propozycje dzieci.

 

„Zamek dla mamy i taty" - praca z kartonów, opakowań, rolek.

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci z obniżonym poziomem graficznym

 

Nauka piosenki

„Dla Mamy".

 

IV

 

Moja rodzina.

 

„Jak okazywać szacunek i miłość w rodzinie" - rozmowa kierowana.

„Czy pomagam w domu moim rodzicom? „Jakie mam obowiązki?"  - Rozmowa kierowana.

Historia swojego imienia.

Wyszukiwanie znaczenia swojego imienia w książkach.

 

 

„Portret mojej rodziny" - technika dowolna.

 

Kolory wiosny- prace plastyczne.

 

Gry zespołowe.

Spacery i zabawy ruchowe na powietrzu.

Słuchanie piosenek z ulubionych bajek i filmów.

Czerwiec

I

 

Międzynarodowy Dzień Dziecka.

 

 

 

 

 

 

 

Dzień sportu.

 

„Dzieci różnych narodowości" - rozmowa z dziećmi, oglądanie zdjęć, albumów itp.

 

Zapoznanie z prawami dziecka (Karta Praw dziecka)np., prawem do miłości, szacunku, zaspakajania potrzeb fizycznych i psychicznych ,wyrażania niezadowolenia, własnego zdania.

 

Zapoznanie dzieci z jedynym odznaczeniem nadawanym dorosłym przez dzieci (Order Uśmiechu).

 

Projektowanie własnego orderu - technika dowolna; wręczenie orderu wybranej, dorosłej osobie;

 

 

„Miłość"- praca techniką collage

 

 

 

„Sport to zdrowie" - technika dowolna.

 

Gry i zabawy rekreacyjne na boisku szkolnym.

Nauka piosenki „Wakacje"

 

 

 

 

Gry i zabawy rekreacyjne na boisku szkolnym.

Gry i zabawy rekreacyjne na boisku szkolnym.

 

 

II

 

Cudze chwalicie, swego nie znacie.

 

„Z czego mogą być dumni Polacy?" - Rozmowa kierowana.

Gdzie warto pojechać w czasie wakacji?" - Propozycje dzieci.

Polskie Tatry - pokaz slajdów.

 

„Kolory lata" - praca z farbami.

 

„Wzburzone morze" - tworzenie z pasków papieru dynamicznej kompozycji.

 

 

Gry i zabawy na boisku szkolnym: dwa ognie, piłka nożna.

Spacery, obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie.

Śpiewanie piosenek poznanych w czasie roku szkolnego.

 

III

Dzień Ojca.

 

Witajcie „bezpieczne" wakacje!

 

Redagowanie życzeń dla Taty.

„Wakacyjne przestrogi" - rozmowa z dziećmi na temat bezpiecznego zachowania w czasie wakacji.

„Zgubiłem się" - zabawa dramowa.

Przypomnienie numerów alarmowych.

Co przyniósł nam rok?- Refleksje nad doświadczeniami i przeżyciami w kończącym się roku szkolnym.

 

Wręczenie dzieciom wyróżnień za wzorowe zachowanie i czynny udział w zajęciach.

 

Laurka dla Taty.

„Moje wymarzone wakacje" - technika dowolna.

Gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym.

Utrwalanie znajomości tańców poznanych w tym roku.

Wspólne muzykowanie z wykorzystaniem nietypowych instrumentów.

 

Opracowanie: szkolnastrona.pl

Sponsorzy nagród w konkursie "Szkolnastrona Roku 2012"

Mentor YDP Entelo