Warning: in_array() [function.in-array]: Wrong datatype for second argument in /usr/local/apache/www/htdocs/zsppiaseczno.szkolnastrona.pl/includes/config.inc.php on line 56
szkolnastrona - Zespół Szkół Publicznych im. Tadeusza Zawadzkiego „Zośki” w Piasecznie - KOŁO PLASTYCZNE - Zajęcia plastyczne dla klas IV-VI i gimnazjum - Tematyka zajęć plastycznych - Warsztaty malarskie
  • Odwiedziło nas: 480406 osób
  • Do końca roku: 130 dni
  • Do wakacji: -57 dni

05-502 Piaseczno

ul. Główna 50

Tel: (22) 756-75-19

Sobota, 2014-08-23

Imieniny:

Apolinarego, Miły

Tematyka zajęć plastycznych - Warsztaty malarskie

Jesteś tu: » KOŁO PLASTYCZNE - Zajęcia plastyczne dla klas IV-VI i gimnazjum » Tematyka zajęć plastycznych - Warsztaty malarskie

Tematyka zajęć plastycznych

 

Lp.

Ilość godzin

Temat

Wiadomości  i umiejętności z zakresu sztuk

plastycznych

Działania podjęte na zajęciach

I semestr

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

4/5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7/8

 

 

 

 

 

 

 

 

9/10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

16.

2

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

Co to jest malarstwo?

Materiały i przybory malarskie.

Podstawowe wiadomości o barwie.

 

Barwa – szukanie barw.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Barwa – natężenie i temperatura barw.

 

 

 

 

 

 

Barwa – walor/ rozbicie elementu na płaszczyzny walorowe.

 

 

 

 

 

 

Barwa – rozbicie elementu na płaszczyzny barwne.

 

 

 

Barwa – relatywizm kolorów.

 

 

 

 

 

 

 

Oddziaływanie barw i ich wzajemne relacje.

 

 

 

 

 

 

 

 

Perspektywa barwna.

Przestrzeń urbanistyczna.

 

 

 

 

 

Martwa natura -studium owocu.

 

 

 

 

 

Martwa natura – studium draperii.

 

 

 

Martwa natura – studium draperii.

 

 

 

Martwa natura – studium dzbanka.

 

 

 

 

Martwa natura – studium szklanki

 

 

 

 Malarstwo jako dziedzina sztuki .

Środki wypowiedzi w malarstwie – barwa i plama barwna.

 

 

 

 

Uzyskiwanie barw pochodnych , złamanych, tworzenie gam barwnych.

Ślady barwne w wybranych technikach malarskich – ćwiczenia praktyczne.

 

 

 

 

 

 

Poszukiwanie  oddziaływania barw i ich wzajemnych relacji , tworzenie zestawień barwnych związanych z perspektywą powietrzną i barwną

 

 

 

Motyw dzbanka w dwóch monochromatycznych technikach : rysunek ołówkiem oraz technice białej i czarnej tempery.

 

 

 

 

 

Motyw dzbanka przedstawiony za pomocą barw.

 

 

 

 

 

Martwa natura w technice akrylu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Martwa natura w przestrzeni o kilku planach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Budowanie przestrzeni w obrazie za pomocą stopniowania wartości waloru czyli nasycenia barw.

 

 

 

 

Studium pojedynczego motywu martwej natury.

 

 

 

 

 

Studium pojedynczego motywu martwej natury.

 

 

 

 

Studium pojedynczego motywu martwej natury.

 

 

 

 

Studium pojedynczego motywu martwej natury.

 

 

 

 

 

Studium pojedynczego motywu martwej natury

Krótki pokaz multimedialny związany z wiadomościami o malarstwie i jego historii, przyborach malarskich oraz barwach.

Wprowadzenie do zajęć warsztatowych.

Ćwiczenia .

 

 

Ćwiczenia w różnych technikach– uzyskiwanie barw z kolorów podstawowych. Zdobywanie umiejętności tworzenia kolorów , gam barwnych , zastosowanie wiedzy teoretycznej do wykonania zadań praktycznych.

 

Materiały do ćwiczeń:

Farby plakatowe, akwarelowe, olejne, temperowe itp. podłoża malarskie , pędzle i rozpuszczalniki.

 

 

Ćwiczenia kolorystyczne z wykorzystaniem kolorowych kartonów sprawdzające jak gradacja i temperatura oraz intensywność barw wpływa na budowanie głębi przestrzeni.

 

Materiały do ćwiczeń :

Kolorowe kartony , nożyczki i klej.

 

Ćwiczenia walorowe z zastosowaniem dwóch technik : rysunkowej i malarskiej poszukujemy w obrębie jednego koloru różnorodnych odcieni.

 

Materiały do ćwiczeń :

Biały karton , ołówek miękki oraz farby temperowe i pędzle.

 

 

 

Ćwiczenia kolorystyczne :

Poszukiwanie wzajemnych relacji barwnych w ramach przedmiotu i jego otoczenia tj. draperii , tła, obrusu itp.

Materiały do ćwiczeń :

Farby temperowe, podobrazie – tektura lub karton.

 

Ćwiczenie kolorystyczne. Poszukiwanie wzajemnego oddziaływania na siebie barw. Poszukiwanie zależności kolorystycznych.

 

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe , podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

Ćwiczenie kolorystyczne. Poszukiwanie wzajemnego oddziaływania na siebie barw. Poszukiwanie zależności kolorystycznych. Elementy perspektywy powietrznej.

 

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe , podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie kolorystyczne. Stopniowanie wartości walorowych .Elementy perspektywy barwnej.

 

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

Ćwiczenie malarskie. Bogactwo walorowe partii światłocieniowych.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie. Uwrażliwiające na zagadnienia związane z modelunkiem światłocieniowym.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

II semestr

17/18

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

 

 

 

27.

 

 

 

 

 

 

28.

 

 

 

 

 

 

 

29.

 

 

 

 

 

 

30/31

4

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

4

Martwa natura – studium przedmiotu ( stare buty , mosiężny dzbanek, stara lampa naftowa, krzesło  itp.)

 

Martwa natura – studium kwiatów

 

 

 

Martwa natura – szkice koncepcyjne

 

 

 

 

Martwa natura – akcent barwny.

 

 

 

 

Martwa natura –kontrast barwny

 

 

 

Martwa natura – dominanta barwna

 

 

 

Martwa natura – chłodna gama barw

 

 

 

Pejzaż – wybrane elementy , chmury

 

 

 

Pejzaż – wybrane elementy , drzewo

 

 

 

 

Pejzaż – wybrane elementy , woda

 

 

 

Pejzaż górski – perspektywa powietrzna

 

 

 

 

 

Pejzaż górski – perspektywa barwna

 

 

 

 

Inne tematy – zwierzęta

( ptak, pies, kot, koń itp.)

Studium pojedynczego motywu martwej natury

 

 

 

 

 

 

 

Kompozycja kwiatów ustawiona na mocnym kolorystycznie tle w dziennym , bocznym oświetleniu

 

Szkic koncepcyjny jako nieodzowny element warsztatu artysty.

 

 

 

 

Wykształcenie umiejętności dostrzegania w układach kompozycyjnych akcentów barwnych.

 

 

Kształcenie umiejętności stosowania barw kontrastowych w układach kompozycyjnych.

 

Kształcenie umiejętności stosowania różnorodnych tonacji barwnych w układach kompozycyjnych.

 

Kształcenie umiejętności stosowania różnorodnych tonacji barwnych w układach kompozycyjnych.

 

Kształcenie umiejętności oddawania tematyki pejzażowej. Studium typowych elementów flory :chmur , drzew , kwiatów , flory.

 

Kształcenie umiejętności oddawania tematyki pejzażowej. Studium typowych elementów flory :chmur , drzew , kwiatów , flory.

 

 

Kształcenie umiejętności oddawania tematyki pejzażowej. Studium typowych elementów flory :chmur , drzew , kwiatów , flory.

 

Kształcenie umiejętności oddawania tematyki pejzażowej. Perspektywa powietrzna.

 

 

 

 

Kształcenie umiejętności oddawania tematyki pejzażowej. Perspektywa barwna.

 

 

 

Kształcenie umiejętności interpretacji malarskiej zwierząt

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

 

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

Ćwiczenia w wykonywaniu szkiców koncepcyjnych martwej natury.

Materiały do ćwiczeń :

Papier , ołówek , kredki , farby plakatowe lub akwarelowe.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

Ćwiczenie malarskie.

Materiały do ćwiczeń :

Farby akrylowe temperowe lub plakatowe, podobrazie – tektura, płótno lub karton.

 

 

 

 

Pozostałe godziny zajęć zostaną wykorzystane na realizację prac konkursowych, dekoracji okolicznościowych i przygotowania wystaw na terenie szkoły.

Opracowanie: szkolnastrona.pl

Sponsorzy nagród w konkursie "Szkolnastrona Roku 2012"

Mentor YDP Entelo